Saturday, October 13, 2012

Dewasa ini .

Dewasa ini banyak yang perlu difikirkan.
banyak perlu diselesaikan
Dewasa hanya berpandukan pengalaman sendiri atau pengalaman orang lain.
tiada nota atau panduan cara untuk mengharunginya.

Cara pendewasaan yang betul atau yang salah.
Betulkan cara aku ni?

Dewasa ini la yang akan menjadi contoh kepada generasi remaja dan kanak-kanak.
Dewasa ini cuba sedaya upaya untuk tidak mengharapkan orang lain.

Kita tidak dapat menilai dewasa kita ini bagaimana.
Orang sekeliling yang menilai kita.
Ada yang baik.
Ada yang kurang baik.
Sebolehnya kita mahu jadi yang terbaik.


Dewasa jangan la berseorangan .
Cari teman yang boleh seiring dgn kita.
Barulah perjalanan kita lebih meriah .

Aku.

Aku cuba untuk melepaskan diri.
Lepaskan diri daripada segala masalah.
Ada setengah masalah aku uruskan dengan baik.
Ada yang aku lari dari masalah.

Lari ke mana pun, masalah tu masih ada.

Umpama bayang-bayang di siang hari.

Sekadar meluahkan.

xoxo,
cydah

No comments:

Post a Comment